dinsdag 4 februari 2014

Bijna twee granny's

Hoera, bijna twee granny squares af. Het valt niet mee hoor! Van het haakproject "tas van granny squares", dat ik vorige week gekocht hebt, ben ik afgestapt. Nou ja, niet van de tas maar wel van de beschrijving van het patroon. Dat is veel te moeilijk, ik snap er niet veel van. Ja, het binnenste gedeelte gaat prima. Maar als het dan een square moet worden dan gaat het niet. Of de beschrijving klopt niet of ik doe het niet goed... ik hou het als beginnende haakster veiligheidshalve maar even op het laatste :-)
Hoe kan ik dan toch bijna twee squares af hebben?? Dat zit zo. Van mijn haakvriendin heb ik drie boeken geleend en eentje daarvan is: Granny squares haken, maak het met oma's vierkantjes van Stephanie Göhr, Melanie Sturm en Barbara Wilder.
Daar staan allerlei soorten squares in en ik heb gekozen voor het model Korenbloem. Waarom? Nou gewoon... die vond ik het mooiste.
Dus nu heb ik bijna twee squares à la modelletje Korenbloem af. Ik ben er nog niet helemaal 100% tevreden over maar al doende leer ik het steeds beter. Het tweede werkje ziet er dan ook alweer beter verzorgd uit als het eerste. 
Omdat er bij het patroon wat ik kocht Acryl garen bij zat, ben ik daar ook mee gaan haken. Tot nu toe moet ik zeggen dat katoen toch mijn voorkeur heeft, dat vind ik veel fijner werken. 
Hierbij een foto van mijn granny's tot nu toe.






Liefs, Lady Linda

4 opmerkingen:

  1. Echt mooi Linda. Nog een paar en dan kun je een granny square deken maken. Ben benieuwd. Mooie tulpen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Ilona. Een granny square deken...zucht... dat is nu nog een droom. Maar toch, ik kan al twee tenen bedekken met mijn twee stuks :-) Gelukkig is het nog geen koude winter ;-)

      Verwijderen
  2. Nou, dat is dan toch al een mooi begin! Voor jr het weet kun je die granny blindelings (nou ja, uit je hoofd dan) maken. :) Het ziet er leuk uit, succes verder. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lizette, wat superleuk om jouw reactie te lezen. Daar word ik echt helemaal blij van! Blindelings duurt nog wel even ben ik bang :-) Maar ik houd de moed er in enne... ik ben inmiddels, met rode wangen van inspanning, aan mijn derde granny begonnen. Groetjes terug.

      Verwijderen