maandag 10 februari 2014

Spor(t)en

Alleen maar granny squares op dit moment, iets anders is er niet. Ja, wel ideetjes genoeg maar ik wil eerst het eerste haakproject afronden en dan weer iets nieuws. Niet dat ik nou zo'n type ben dat eerst het ene af moet zijn en dan pas een volgend werk ga aanbreken. Integendeel... meestal ligt overal wel een aangebroken werk. Hier een borduurwerk, daar een knutselproject, hier een houtproject en daar weer allerlei verf met bijbehorende verfkwasten. O ja, ook nog her en der verdwaalde boeken, kleine notitieblaadjes met ideeën, nu inmiddels ook mijn haakwerk en zo lijk ik net een beetje op Klein Duimpje... ik laat overal mijn sporen na.
De granny squares lukken steeds beter, ik heb er inmiddels zelfs al een paar aan elkaar gehaakt! Kijk maar eens.




Ook alle steken die ik bij deze square nodig heb lukken steeds beter. Ik kan zelfs al mijn werk wegleggen, een tijd later weer oppakken en zo weer verder haken. Eerst moest ik altijd tellen en bestuderen waar ik in vredesnaam gebleven was. Dat had nogal vaak tot gevolg dat ik het maar weer uithaalde, ik was de weg kwijt, net als Klein Duimpje...  :-)
Nu gaat dat al een stuk beter. Ik ben op de goede weg. Het haken is eigenlijk net een beetje als topsport, veel trainen (oefenen), doorzetten, na vallen (van de steken) weer opstaan en doorgaan tot het einddoel. Dan pas ben ik tevreden. Ik heb dus nog wel even wat tijd nodig om dat te bereiken, ik zit om zo maar te zeggen in mijn eigen trainingskamp. Ik oefen om steeds beter te worden. Mijn rondetijden zijn nog vrij hoog. Ik zit nog lang niet in de lage dertigers zoals Sven en Ireen.
Nee, ik ben nog lang geen Olympisch kampioen haken... 

Liefs, Lady Linda 


4 opmerkingen:

  1. Hoezo herken ik mezelf in jouw verhaal?????/ (zie mijn eigen blog)

    Je schrijft leuk!
    Succes met je granny's!! Ze worden leuk!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marian, bedankt voor het mooie compliment! Dat doet me goed! Vandaag heb ik een opruimdag ingepland, de granny's moeten even wachten.
      Groetjes, Linda

      Verwijderen
  2. Hihi, klein duimpje vond de weg uiteindelijk toch? En dat hoeft echt niet op topsnelheid (dat doen de olympisch kampioenen wel voor je. Trouwens, is er ooit een kampioenschap haken geweest? :P)
    Succes verder en de groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmmmm... kampioenschap haken... ik weet het niet... ik zit pas in de haak"business"... grinnik... Groetjes terug!

    BeantwoordenVerwijderen