zondag 26 januari 2014

Appeltaart

Speciaal voor mijn moeder even een berichtje vandaag. "Ik heb al een paar keer op je blog gekeken maar je hebt er nog niks nieuws op gezet ". 
Zij hebben op dit moment een wit landschap met heel wat centimeters sneeuw. Wij daarentegen hebben een minuscuul laagje wit. Nou ja, wit? Wit kun je het bijna niet noemen, meer grauw en grijs met spiegelgladde wegen en paden. Ik heb dan ook voetje voor voetje de hond uitgelaten. 
Om toch ook een beetje dat wintergevoel te hebben dacht ik dat lukt vast wel met versgebakken appeltaart. Zo gedacht, zo gedaan.


Ik heb manlief gevraagd of hij Wiener melange wilde maken, zodat ik de hete ( echt waar, nog geen 2 minuten uit de oven ) appeltaart kon gaan snijden.
Wat hebben we heerlijk gesmuld. En dan te bedenken dat er voor vanavond ook voor iedereen nog een heerlijke punt is... 

En natuurlijk ben ik nog aan het haken. Ik heb al heel wat "meters" gehaakt deze week. Ik moet er eerlijkheidshalve bij vermelden dat er ook heel wat van die meters weer uitgehaald zijn want het wil natuurlijk niet allemaal in 1x lukken. 

Ik denk dat zelfs mijn moeder binnenkort weer de haaknaalden te voorschijn haalt! Zij heeft echt kilometers ervaring, daarbij ben ik nog een "broekie". Van pannenlappen tot bed spreien, noem maar op. 
Eigenlijk jammer dat we niet wat dichter bij elkaar in de buurt wonen. Dat zou het haken toch een stuk prettiger maken. En voor mijn vader is dat dan ook weer een stuk prettiger... hij is nogal gek op appeltaart ;-)

Liefs, Lady Linda 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten